Wojna o Marszałka

Zapraszamy do dyskusji na temat wobec wyboru Marszałka Województwa
RM
22.08.2006

Wołają: Marszałek z Bydgoszczy!

Wołają: Ludzie, dajcie sobie spokój z chodzeniem na wybory! My tu w kilku ustalimy, kto ma być, i skąd. Jak nie dojdziemy do porozumienia, to wtedy wkładajcie szaliki z nazwą miasta, NASZEGO miasta! Biada obcym!

Kto tu obcy? - To proste: ten zza miedzy!

Należę do tych, którzy walczyli o wolne wybory. Po to, żeby władzę powierzać ludziom mądrym, uczciwym, zdolnym do budowania struktur demokratycznego państwa. Nie chcieliśmy rządów partyjnej nomenklatury.

Trzecia Rzeczpospolita stworzyła system samorządowy. Chrońmy go przed wypaczeniami.

Marszałkiem województwa może być mieszkaniec każdej miejscowości, jeżeli wykaże się odpowiednim przygotowaniem, wiedzą, gotowością realizowania programu integracji i rozwoju regionu, jeżeli dał się wcześniej poznać jako człowiek godny zaufania.

Czy będziemy mieć takiego marszałka? A także radnych, prezydenta miasta na miarę naszych aspiracji?

Tego nie można wykluczyć, jeżeli odrzucimy wojenne hasła.

Polska ma szczęście, że nie ma tu zabiegających o władzę mniejszości etnicznych, religijnych, rasowych. Mielibyśmy chyba teraz wszelkie możliwe wojny domowe. Jest taka atmosfera. Szukajmy jej źródła, bo wkrótce nie da się w naszej ojczyźnie wytrzymać. Za dużo skojarzeń z komunistyczną filozofią walki klas. Za dużo oszczerstw, za dużo obelg i kłamliwych pomówień.

Piszę to w dniach, kiedy pogarda dla elementarnego poczucia przyzwoitości ujawnia się w słowach reprezentantów najwyższych urzędów państwa. Macierewicz i Zawisza szkalują w nikczemny sposób byłych ministrów spraw zagranicznych i prezesa Narodowego Banku Polskiego. Państwo, które teraz reprezentują m.in. Macierwicz i Zawisza rzeczywiście odeszło już daleko od standardów Trzeciej Rzeczpospolitej.

Leszek Zaleski

Dodaj nową wypowiedź
lub Zaloguj się jako użytkownik serwisu Wikidot.com
(nie będzie opublikowany)
- +
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.